Jeg forbereder mig aldrig
Når Jacob husker tilbage til de første år af sin optræden på Grøn Koncert, var han på scenen i længere tid og skulle improvisere og underholde publikum mellem kunstnerne. Dengang var der kun én scene og pauserne mellem artisterne kunne være mere end en halv time. Eller hvis det regnede ind på scenen, og artisterne var nødt til at stoppe deres optræden, blev Jacob skubbet ind på scenen med et: ’Gå lige ind og underhold et kvarter’.
Man skal altid gå ind foran kameraet, hvis man vil være berømt. Ellers bliver man det aldrig.
”Jeg fandt ud af, at det ikke kunne betale sig at forberede noget på forhånd, for jeg vidste aldrig, hvad der skete. Og jeg blev indebrændt, hvis jeg havde forberedt noget, jeg skulle sige, som jeg så ikke fik brug for. Derfor blev mit varemærke, at jeg aldrig forberedte mig,” siger han og uddyber, at den eneste rolle, man kan skrue op og ned for på sådan en koncertturné, er konferencierrollen. Orkestrene skal altid havde den tid, der er aftalt.
Dog fandt Jacob Haugaard ud af, at det var praktisk at have en cd med til lydmanden med nogle numre af sin egen musik. Så kunne han give lydmanden et praj om, at han skulle spille f.eks. Hammer Hammer Fedt, som Jacob sang med på. Sådan blev cd’en et andet fast ritual.
Del din mening
Eller login med din email
baggrundsartikels
blogs
debats
fjernsyns
fotoreportages
interviews
leders
nyheds
podcasts
politiks
portraets
qas
smaas
smaa-samtalers
storys
videos
posts
Ingen resultater